Vi som tillhandahåller www.chokladogram.se är Finsmakarna Norden AB, organisationsnummer 559020-5000, 145 53 Norsborg, Sverige. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Finsmakarna.
För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår e-handel måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom köp av produkt(er), registrering av användarkonto hos oss och användande av några av våra tjänster på vår sajt godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Vi förbehåller oss rätten att vid varje tillfälle avbryta en beställning, arkivera order och kreditera köp om vi misstänker oegentligheter. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.
Hur beställer du?
1. Välj den produkt du vill skicka. Välj eventuellt till en tillvalsprodukt.
2. Fyll i information om mottagaren (namn, adress och mobiltelefonnummer) och skriv en hälsning till mottagaren.
3. Fyll i dina uppgifter och välj betalsätt. Din beställning slutförs när du betalar.
Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp.
Fraktavgifter
Inom Sverige är fraktkostnaden 49 kronor.
Ditt Chokladogram levereras av PostNord och leveranstiden varierar från 1-3 arbetsdagar. Vi kan inte garantera önskad leveransdag, men vi gör alltid vårt yttersta för att tillgodose dina önskemål. Beställ senast vardagar kl. 14.00 för att vi ska kunna posta din order samma dag. Beställningar som görs på en helg eller helgdagar kan skickas först nästföljande helgfria vardag. Vi förbehåller oss rätten att avvakta en leverans vid höga utetemperaturer (25 grader eller mer) då vi inte kan garantera varans skick vid leverans. Vi skickar då nästkommande vardag med svalare temperaturer.
Mypack Home - till postlåda eller dörr
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar.
Paketet delas ut i mottagarens postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid mottagarens dörr eller i en påse utanpå postlådan. Mottagaren aviseras via sms när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. Om leveransen inte är möjlig till adressen eller om PostNord bedömer att det ej är säkert för paketet att lämnas utanför dörren så kan Chokladogrammet behöva hämtas ut på närmsta postombud.
Leveranssäkerhet
Du som beställare har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta. Mobilnummer till mottagaren underlättar vid avisering.
Leverans till sjukhus
Om du vill skicka ett Chokladogram till någon som ligger på sjukhus rekommenderar vi att du kollar med sjukhuset om de har möjlighet att ta emot post till patienter. Det är viktigt att du skriver in avdelningen patienten befinner sig på och eventuellt rumsnummer som mottagaruppgifter.
Orderbekräftelse
I samband med din beställning skickas en orderbekräftelse och kvitto till din angivna e-postadress.
Produktgaranti
I det fall vi av någon anledning skulle ha slut på den produkt du köpt förbehåller vi oss rätten att byta ut till en likvärdig produkt eller en produkt med högre värde.
Leveransförbehåll
Vi förbehåller oss rätten att häva avtalet och avstå från att leverera beställningen om vi har skälig anledning att anta att mottagaren inte önskar få dessa levererade. Vi förbehåller oss också rätten att neka en order om innehållet i korttexten kan upplevas som kränkande eller obehaglig. I sådana fall har du som beställare rätt att få pengarna tillbaka. Vi förbehåller oss rätten att avvakta en leverans vid höga utetemperaturer (25 grader eller mer) då vi inte kan garantera varans skick vid leverans. Vi skickar då nästkommande vardag med svalare temperaturer.
Vi strävar efter att du ska vara nöjd med vår tjänst och våra produkter, och hänvisar samtliga reklamationer och frågor till vår kundservice: info@finsmakarna.se
Vid retur av paket så kasseras försändelsen efter 14 dagar om ej kunden återkommit med korrekt information.
Retur och ångerrätt
Choklad är en färskvara och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.
Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning, såsom felaktig eller ofullständig adress, så arkiveras varan.
Postnords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte Chokladogram kan påverka hanteras från fall till fall.
Vi strävar efter att alla ska vara nöjda med vår tjänst och hänvisar samtliga reklamationer och frågor till vår kundservice: info@finsmakarna.se
Reklamation
Vi följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast våra ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.
PostNords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte vi kan påverka hanteras från fall till fall.
Outlösta paket
Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning, såsom felaktig eller ofullständig adress, så arkiveras försändelsen. Då har kunden 2 veckor på sig att kontakta oss info@finsmakarna.se
Åldersgräns
För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår e-handel måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande.
Företagsbeställningar
Om du som företag önskar lägga större beställningar hänvisar vi dig till vår kundservice på info@finsmakarna.se
Som företagspartner kan ni vid större volymer kontakta oss vid önskan om samlingsfakturering.
Betalningsalternativ
Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt inom Sverige. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du väljer önskat betalningsalternativ när du slutför ditt köp i kassan. Summan på beloppet på ordern reserveras av Klarna på kortköp tills det att ordern har packats och skickats av lagret. Om du väljer faktura så skickas fakturan till den mailadress som du angav vid köpet, när vi har packat och skickat din order.
För att se dina betalningar och fakturor kan du logga in på my.klarna.com
Betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna Checkout:
Ytterligare kreditprövning
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra kreditprövningar och riskanalyser innan en beställning behandlas. Detta kan innebära att vi makulerar en order eller kräver förskottsbetalning. Vi kommer då kontakta dig för att lösa situationen på bästa sätt för din och vår trygghet.
Kontakta oss på info@finsmakarna.se Ange gärna ditt ordernummer i ämnesraden för att vi lättare ska kunna hjälpa dig. Vi strävar efter att besvara all e-post inom 2 dagar med undantag av helgdagar.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Uppgifter som lämnas på chokladogram.se lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden, även IP-nummer och tid för beställningen (ordertid).
Personuppgiftsansvarig är Finsmakarna Norden AB, 559020-5000, Fågelviksvägen, 145 53 Norsborg Sweden. Finsmakarna Norden AB lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter eller e-postadresser till tredje man, med undantag i syfte att uppfylla en rättslig skyldighet enligt lag eller domstolsbeslut.
Genom att göra en beställning och genom registreringen av kunduppgifter i samband därmed, samtycker du till att Interflora AB behandlar uppgifterna för det ändamål som anges ovan.
Läs mer i vår Integritetspolicy.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, ändrade förutsättningar och ändrade priser och förbehåller vi oss rätten att korrigera felaktigheter utan att informera våra kunder, så länge det inte medför extra kostnader eller andra oegentligheter, i alla sådana fall kontaktar vi inblandade parter. Vi kan inte hållas ansvariga vid tidpunkter då de yttre parametrarna påverkar vår situation och möjlighet att utföra de tjänster vi erbjuder.
Dessa villkor uppdaterades: 2024-01-02