Frågor och svar, villkor och annat

God E-handel

Chokladogram® garanterar god och trygg e-handel sedan 2004. Chokladogram® är originalet bland chokladleveranser.

Beställning

Hur beställer du?

1. Välj den produkt du vill skicka. Välj eventuellt till en tillvalsprodukt.

2. Fyll i information om mottagaren (namn, adress och mobiltelefonnummer) och skriv en hälsning till mottagaren.

3. Fyll i dina uppgifter och välj betalsätt. Din beställning slutförs när du betalar.

Leveransvillkor

LEVERANS
Ditt Chokladogram levereras av Postnord och som Varubrev 1:a klass och leveranstiden varierar från 1-3 arbetsdagar. Vi kan inte garantera önskad leveransdag. Beställ senast kl. 14.00 på en vardag för att vi ska posta ditt Chokladogram samma dag. Beställningar som görs på helgen skickas nästföljande helgfria vardag.

Om leveransen misslyckas, om försändelsen är skrymmande eller av annat skäl lokalt bedöms som icke-levererbar kommer ditt Chokladogram hamna på mottagarens lokala utlämningsställe och aviseras normalt via sms. Avisering, Postnords arbetsbelastning och helgdagar kan påverka leveranstiden.

FRAKTKOSTNAD
Inom Sverige är fraktkostnaden 49 kronor. Fraktkostnaden omfattar hantering, plock och pack, emballagering och leveranskostnad.
 

LEVERANSSÄKERHET
Du som beställare har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta. Mobilnummer till mottagaren underlättar vid avisering.

Vid varubrev ansvarar Postnord för leverans och de kontaktar inte mottagaren vid felaktig information. Postnord aviserar 2 gånger per sms, finns inget mobilnummer angivet aviseras mottagaren per post.

ORDERBEKRÄFTELSE
I samband med din beställning skickas orderbekräftelse och kvitto till din angivna e-postadress.
 

PRODUKTGARANTI
I det fall vi av någon anledning skulle ha slut på den produkt du köpt kontaktar vi dig och föreslår en likvärdig produkt ur vårt sortiment.
 

ÅNGERRÄTT, RETURER OCH REKLAMATION
Choklad är en färskvara och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.

Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning, såsom felaktig eller ofullständig adress, så kontaktar vi dig.

Postnords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte Chokladogram kan påverka hanteras från fall till fall.

Vi strävar efter att alla ska vara nöjda med vår tjänst och hänvisar samtliga reklamationer och frågor till vår kundservice: kundservice@chokladogram.se


BETALNING OCH VILLKOR

ÅLDERSGRÄNS
Är du under 18 år är det ditt ansvar att skaffa målsmans tillåtelse att bruka vår tjänst. Fakturering är inte möjligt för individer under 18 år.
 

FÖRETAGSBESTÄLLNINGAR
Företag som önskar lägga beställningar hänvisas till vår kundservice på: kundservice@chokladogram.se. 

Som företagspartner kan ni vid större volymer kontakta oss vid önskan om samlingsfakturering. Vi kan även skräddarsy kort till er leverans, samarbeta över hela året och ta ansvar för julklappar, påskgodis, gratulationer vid födelsedagar osv.
 

BETALNINGSALTERNATIV

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen, medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av Interflora AB som driver Chokladogram. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas till vår kundservice: kundservice@chokladogram.se.

Klarna Checkout finns tillgängligt i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Storbritannien och USA. Befinner man sig i något av dessa länder går det bra att beställa ett Chokladogram med leverans inom Sverige.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. 

•    Betalningstid - alltid 14 dagar

•    Ladda ner dina fakturor från klarna.se

•    Möjlighet till delbetalning

Klarnas fakturavillkor hittar du här.

- Klarna Delbetalningskonto
Med Klarna delbetalningskonto bestämmer du själv hur mycket du vill betala varje månad, och du kan när som helst betala in hela skulden för att avsluta delbetalningen.

Kontofakturan skickas den 10:e varje månad via mejl eller post, beroende på hur du önskar, och syns även när du loggar in hos Klarna.

Klarnas Delbetalningskonto-villkor hittar du här.


YTTERLIGARE KREDITPRÖVNING
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra kreditprövningar och riskanalyser innan en beställning behandlas. Detta kan innebära att vi makulerar en order eller kräver förskottsbetalning. Vi kommer då kontakta er för att lösa situationen på bästa sätt för er och vår trygghet


INTEGRITETSPOLICY GDPR
För att handla hos Interflora AB, som driver Chokladogram, måste du som kund ange namn, adress, e-postadress, mobilnummer (företagskunder anger även organisationsnummer och fakturainformation). Interflora AB behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR.

Syftet med behandlingen av personuppgifterna är för att kunna slutföra det uppdrag du som kund ger oss. Som kund godkänner du att Interflora AB lagrar och analyserar dina personuppgifter, dina köp och dina interaktioner med Interflora AB. Uppgifterna används för identifikation, administration och för kommunikation med dig som kund, som exempelvis kundanpassade erbjudanden. Uppgifterna används också för kundanalyser, marknadsföring, statistik och affärsutveckling. Vid beställningar lagras även IP-nummer.

Vi sparar dina uppgifter så länge vi behöver det för att kunna slutföra det uppdrag du givit oss.

Vi lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter, telefonnummer eller e-postadresser till tredje part men samtlig information kan komma att lämnas ut till polis och åklagare om brottsmisstanke föreligger.

Du har rätt att, utan kostnad en gång per kalenderår, begära att få information om dina personuppgifter som behandlas av Interflora AB, samt när som helst begära rättning av felaktiga uppgifter. Du har rätt att få dina uppgifter raderade med hänsyn till pågående beställningar, betalningar och uppföljning.

Samtliga eller utvalda delar av denna data sparas i våra affärssystem hos Wikinggruppen (läs mer om deras arbete med GDPR här), hos Simply (läs mer om deras arbete med GDPR här) och hos Voyado (enbart e-postadress, ingen annan data) för Klarnas integritetspolicy kan ni läsa mer här. Interflora AB som driver Chokladogram har ingen egen server eller dator med era uppgifter.

Uppgifter om er mottagare sparas i Postnords affärssystem för hantering av er försändelse, läs mer om Postnords arbete med GDPR här).

Personuppgiftsansvarig för företagets behandling av dina personuppgifter är Interflora AB, 556184-8499, Box 808, 161 24 Bromma Sweden, 08-634 44 00, kundservice@interflora.se.
 

E-POSTADRESS
Din e-postadress kan komma att användas för avisering av leverans och annan kommunikation som rör din order. Du kommer även få vårt nyhetsbrev med nyheter och erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet via länk i nyhetsbrev eller genom att kontakta oss på kundservice@chokladogram.se  

Vi lämnar aldrig ut eller säljer e-postadresser vidare till tredje part.
 

SMS-UTSKICK
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans och annan kommunikation kopplad till din order. Interflora AB, som driver Chokladogram, lämnar aldrig ut eller säljer telefonnummer vidare till tredje part.
 

NYHETSBREV
Information från Chokladogram skickas enbart till de medlemmar som interagerat med oss på något sätt. Du kan även vara mottagare av vårt nyhetsbrev utan att vara kund. Vi köper inga adresser. Samtliga adresser vi har kommer från vårt affärssystem eller i samband med tävlingar vi arrangerar bland annat i samarbete med bloggar. Vill du inte längre få nyhetsbrev och information från oss kan du avregistrera detta via nyhetsbrevet eller genom att kontakta kundtjänst.
 

KUNDSERVICE
Kontakta oss på kundservice@chokladogram.se. Ange gärna ditt ordernummer i ämnesraden för att påskynda ärendet. Vi strävar efter att besvara all e-post samma dag med undantag av helgdagar.
 

ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Vi förbehåller oss rätten att vid varje tillfälle avbryta en beställning, makulera order och kreditera köp om vi misstänker oegentligheter. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.
 

TILLFÄLLIGA COOKIES
I en del funktioner på våra webbplatser använder vi något som kallas "sessions-cookies", tillfälliga cookies, för att kunna sända rätt webbsidor till rätt person och för att temporärt spara data rörande beställning, valt språk etc. Det betyder att vår server sänder en så kallad "sessions-cookie" med ett unikt id-nummer till din dator varje gång du besöker vår webbplats. En sessions-cookie (tillfällig cookie) sparas inte av din dator utan upphör att existera i samband med att du stänger av din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för funktionaliteten på vår webbplats. Den ger oss ingen information om dig som användare och den kan inte heller förmedla några virus till din dator.
 

RESERVATIONER OCH FORCE MAJEUR
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, ändrade förutsättningar och ändrade priser och förbehåller oss rätten att korrigera felaktigheter utan att informera våra kunder, så länge det inte medför extra kostnader eller andra oegentligheter, i alla sådana fall kontaktar vi inblandade parter. Chokladogram kan inte hållas ansvarig vid tidpunkter då de yttre parametrarna påverka vår situation och möjlighet att utföra de tjänster vi erbjuder.

     

    Produkter

    Handla

    Information