Moms visas:

ALLMÄNNA VILLKOR

 

ALLMÄNT

Vi som tillhandahåller www.chokladogram.se är Interflora AB, organisationsnummer 556184-8499, 161 24 Bromma, Sverige. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Interflora. 

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår e-handel måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom köp av produkt(er), registrering av användarkonto hos oss och användande av några av våra tjänster på vår sajt godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga. 

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Vi förbehåller oss rätten att vid varje tillfälle avbryta en beställning, makulera order och kreditera köp om vi misstänker oegentligheter. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.

 

BESTÄLLNING

Hur beställer du?

1. Välj den produkt du vill skicka. Välj eventuellt till en tillvalsprodukt.

2. Fyll i information om mottagaren (namn, adress och mobiltelefonnummer) och skriv en hälsning till mottagaren.

3. Fyll i dina uppgifter och välj betalsätt. Din beställning slutförs när du betalar.

 

PRISER & AVGIFTER

Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp.

 

Fraktavgifter

Inom Sverige är fraktkostnaden 49 kronor.

  • PostNord Varubrev: 49 kr
  • Avgift för outlösta paket: 0 kr

 

LEVERANS

Ditt Chokladogram levereras av PostNord och leveranstiden varierar från 1-3 arbetsdagar. Vi kan inte garantera önskad leveransdag, men vi gör alltid vårt yttersta för att tillgodose dina önskemål. Beställ senast vardagar kl. 14.00 för att vi ska kunna posta din order samma dag. Beställningar som görs på en helg eller helgdagar kan skickas först nästföljande helgfria vardag. 

 

Varubrev - till postlåda eller dörr
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar. 
Paketet delas ut i mottagarens postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid mottagarens dörr eller i en påse utanpå postlådan. Mottagaren aviseras via sms när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. Om leveransen inte är möjlig till adressen kan Chokladogrammet behöva hämtas ut på närmsta postombud.

 

Leveranssäkerhet

Du som beställare har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta. Mobilnummer till mottagaren underlättar vid avisering.
 

Orderbekräftelse

I samband med din beställning skickas en orderbekräftelse och kvitto till din angivna e-postadress.
 

Produktgaranti

I det fall vi av någon anledning skulle ha slut på den produkt du köpt kontaktar vi dig och föreslår en likvärdig produkt ur vårt sortiment.

 

ÅNGERRÄTT, RETURER OCH REKLAMATION

Vi strävar efter att du ska vara nöjd med vår tjänst och våra produkter, och hänvisar samtliga reklamationer och frågor till vår kundservice: kundservice@chokladogram.se

 

Retur och ångerrätt

Choklad är en färskvara och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.

Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning, såsom felaktig eller ofullständig adress, så kontaktar vi dig.

Postnords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte Chokladogram kan påverka hanteras från fall till fall.

Vi strävar efter att alla ska vara nöjda med vår tjänst och hänvisar samtliga reklamationer och frågor till vår kundservice: kundservice@chokladogram.se

 

Reklamation

Vi följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.

PostNords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte vi kan påverka hanteras från fall till fall.

 

Outlösta paket

Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning, såsom felaktig eller ofullständig adress, så kontaktar vi dig som beställare.

 

BETALNING OCH VILLKOR

Åldersgräns

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår e-handel måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande.
 

Företagsbeställningar

Om du som företag önskar lägga större beställningar hänvisar vi dig till vår kundservice på kundservice@chokladogram.se. 

Som företagspartner kan ni vid större volymer kontakta oss vid önskan om samlingsfakturering. 

 

Betalningsalternativ

Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du väljer önskat betalningsalternativ när du slutför ditt köp i kassan. Summan på beloppet på ordern reserveras av Klarna på kortköp tills det att ordern har packats och skickats av lagret. Om du väljer faktura så skickas fakturan till den mailadress som du angav vid köpet, när vi har packat och skickat din order. 

Klarna Checkout finns tillgängligt i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Storbritannien och USA. Befinner du dig i något av dessa länder går det bra att beställa ett Chokladogram med leverans inom Sverige.

För att se dina betalningar och fakturor kan du logga in på my.klarna.com
 

Betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna Checkout:

  • Faktura 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för att betala inom 30 dagar finner du här.
  • Delbetalning 6 mån: Årsränta 18,9%, uppläggningsavgift 0 kr och administrativ avgift 0 kr/mån. Du kan betala i förtid utan extra kostnad. Fullständiga villkor finner du här.
  • Köp nu, betala om en månad: Betala i slutet av nästa månad till 0% ränta, 39 kr per order tillkommer i uppläggningsavgift. Förfallodatum infaller 28 dagar räknat från avsändandet av varorna och anges på en kontofaktura som skickas till din e-postadress. Fullständiga villkor finner du här.
  • Månadsfaktura: Lägg till köpet på en samlad månadsfaktura. En avgift på 29 kronor debiteras för varje Månadsfaktura. Se fullständiga villkor här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
  • Bankkonto: Pengar dras inom 1-2 bankdagar.
  • Kortbetalning (Visa, Mastercard, Amex)
  • Swish

 

Ytterligare kreditprövning

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra kreditprövningar och riskanalyser innan en beställning behandlas. Detta kan innebära att vi makulerar en order eller kräver förskottsbetalning. Vi kommer då kontakta dig för att lösa situationen på bästa sätt för din och vår trygghet.

 

KUNDSERVICE

Kontakta oss på kundservice@chokladogram.se. Ange gärna ditt ordernummer i ämnesraden för att vi lättare ska kunna hjälpa dig. Vi strävar efter att besvara all e-post samma dag med undantag av helgdagar.

 

TVISTER

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

TVISTER

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Uppgifter som lämnas på chokladogram.se lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden, även IP-nummer och tid för beställningen (ordertid). 

Personuppgiftsansvarig är Interflora AB, 556184-8499, Box 808, 161 24 Bromma Sweden, 08-634 44 00, kundservice@skickapresenter.se. Interflora AB lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter eller e-postadresser till tredje man, med undantag i syfte att uppfylla en rättslig skyldighet enligt lag eller domstolsbeslut.

Genom att göra en beställning och genom registreringen av kunduppgifter i samband därmed, samtycker du till att Interflora AB behandlar uppgifterna för det ändamål som anges ovan.

Läs mer i vår Integritetspolicy.

 

RESERVATIONER OCH FORCE MAJEURE

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, ändrade förutsättningar och ändrade priser och förbehåller vi oss rätten att korrigera felaktigheter utan att informera våra kunder, så länge det inte medför extra kostnader eller andra oegentligheter, i alla sådana fall kontaktar vi inblandade parter. Vi kan inte hållas ansvariga vid tidpunkter då de yttre parametrarna påverkar vår situation och möjlighet att utföra de tjänster vi erbjuder.

 

Dessa villkor uppdaterades: 2022-08-16

Produkter

Handla

Information