Moms visas:

ALLMÄNNA VILLKOR

 

ALLMÄNT

Vi som tillhandahåller www.chokladogram.se är Interflora AB, organisationsnummer 556184-8499, 161 24 Bromma, Sverige. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Interflora. 

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår e-handel måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom köp av produkt(er), registrering av användarkonto hos oss och användande av några av våra tjänster på vår sajt godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga. 

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Vi förbehåller oss rätten att vid varje tillfälle avbryta en beställning, makulera order och kreditera köp om vi misstänker oegentligheter. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.

 

BESTÄLLNING

Hur beställer du?

1. Välj den produkt du vill skicka. Välj eventuellt till en tillvalsprodukt.

2. Fyll i information om mottagaren (namn, adress och mobiltelefonnummer) och skriv en hälsning till mottagaren.

3. Fyll i dina uppgifter och välj betalsätt. Din beställning slutförs när du betalar.

 

PRISER & AVGIFTER

Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp.

 

Fraktavgifter

Inom Sverige är fraktkostnaden 49 kronor.

  • PostNord Varubrev: 49 kr
  • Avgift för outlösta paket: 0 kr

 

LEVERANS

Ditt Chokladogram levereras av PostNord och leveranstiden varierar från 1-3 arbetsdagar. Vi kan inte garantera önskad leveransdag, men vi gör alltid vårt yttersta för att tillgodose dina önskemål. Beställ senast vardagar kl. 14.00 för att vi ska kunna posta din order samma dag. Beställningar som görs på en helg eller helgdagar kan skickas först nästföljande helgfria vardag. 

 

Varubrev - till postlåda eller dörr
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar. 
Paketet delas ut i mottagarens postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid mottagarens dörr eller i en påse utanpå postlådan. Mottagaren aviseras via sms när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

 

Leveranssäkerhet

Du som beställare har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta. Mobilnummer till mottagaren underlättar vid avisering.
 

Orderbekräftelse

I samband med din beställning skickas en orderbekräftelse och kvitto till din angivna e-postadress.
 

Produktgaranti

I det fall vi av någon anledning skulle ha slut på den produkt du köpt kontaktar vi dig och föreslår en likvärdig produkt ur vårt sortiment.

 

ÅNGERRÄTT, RETURER OCH REKLAMATION

Vi strävar efter att du ska vara nöjd med vår tjänst och våra produkter, och hänvisar samtliga reklamationer och frågor till vår kundservice: kundservice@chokladogram.se

 

Retur och ångerrätt

Choklad är en färskvara och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.

Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning, såsom felaktig eller ofullständig adress, så kontaktar vi dig.

Postnords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte Chokladogram kan påverka hanteras från fall till fall.

Vi strävar efter att alla ska vara nöjda med vår tjänst och hänvisar samtliga reklamationer och frågor till vår kundservice: kundservice@chokladogram.se

 

Reklamation

Vi följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.

PostNords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte vi kan påverka hanteras från fall till fall.

 

Outlösta paket

Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning, såsom felaktig eller ofullständig adress, så kontaktar vi dig som beställare.

 

BETALNING OCH VILLKOR

Åldersgräns

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår e-handel måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande.
 

Företagsbeställningar

Om du som företag önskar lägga större beställningar hänvisar vi dig till vår kundservice på kundservice@chokladogram.se. 

Som företagspartner kan ni vid större volymer kontakta oss vid önskan om samlingsfakturering. 

 

Betalningsalternativ

Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du väljer önskat betalningsalternativ när du slutför ditt köp i kassan. Summan på beloppet på ordern reserveras av Klarna på kortköp tills det att ordern har packats och skickats av lagret. Om du väljer faktura så skickas fakturan till den mailadress som du angav vid köpet, när vi har packat och skickat din order. 

Klarna Checkout finns tillgängligt i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Storbritannien och USA. Befinner du dig i något av dessa länder går det bra att beställa ett Chokladogram med leverans inom Sverige.

För att se dina betalningar och fakturor kan du logga in på my.klarna.com
 

Betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna Checkout:

  • Faktura 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för att betala inom 30 dagar finner du här.
  • Delbetalning 6 mån: Årsränta 18,9%, uppläggningsavgift 0 kr och administrativ avgift 0 kr/mån. Du kan betala i förtid utan extra kostnad. Fullständiga villkor finner du här.
  • Köp nu, betala om en månad: Betala i slutet av nästa månad till 0% ränta, 39 kr per order tillkommer i uppläggningsavgift. Förfallodatum infaller 28 dagar räknat från avsändandet av varorna och anges på en kontofaktura som skickas till din e-postadress. Fullständiga villkor finner du här.
  • Månadsfaktura: Lägg till köpet på en samlad månadsfaktura. En avgift på 29 kronor debiteras för varje Månadsfaktura. Se fullständiga villkor här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
  • Bankkonto: Pengar dras inom 1-2 bankdagar.
  • Kortbetalning (Visa, Mastercard, Amex)
  • Swish

 

Ytterligare kreditprövning

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra kreditprövningar och riskanalyser innan en beställning behandlas. Detta kan innebära att vi makulerar en order eller kräver förskottsbetalning. Vi kommer då kontakta dig för att lösa situationen på bästa sätt för din och vår trygghet.

 

KUNDSERVICE

Kontakta oss på kundservice@chokladogram.se. Ange gärna ditt ordernummer i ämnesraden för att vi lättare ska kunna hjälpa dig. Vi strävar efter att besvara all e-post samma dag med undantag av helgdagar.

 

TVISTER

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Uppgifter som lämnas till Interflora AB vid beställningar på chokladogram.se lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden, även IP-nummer och tid för beställningen (ordertid). 

Personuppgiftsansvarig är Interflora AB, 556184-8499, Box 808, 161 24 Bromma Sweden, 08-634 44 00, kundservice@chokladogram.se. Interflora AB lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter eller e-postadresser till tredje man, med undantag för vad som framgår ovan eller i syfte att uppfylla en rättslig skyldighet enligt lag eller domstolsbeslut.

Genom att göra en beställning av en tjänst och genom registreringen av kunduppgifter i samband därmed, samtycker kunden till att Interflora AB behandlar uppgifterna för det ändamål som anges ovan.

 

INTEGRITETSPOLICY GDPR

För att handla hos Interflora AB, som driver Chokladogram, måste du som kund ange namn, adress, e-postadress, mobilnummer (företagskunder anger även organisationsnummer och fakturainformation). Interflora AB behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR.

Syftet med behandlingen av personuppgifterna är för att kunna slutföra det uppdrag du som kund ger oss. Som kund godkänner du att Interflora AB lagrar och analyserar dina personuppgifter, dina köp och dina interaktioner med Interflora AB. Uppgifterna används för identifikation, administration och för kommunikation med dig som kund, som exempelvis kundanpassade erbjudanden. Uppgifterna används också för kundanalyser, marknadsföring, statistik och affärsutveckling. Vid beställningar lagras även IP-nummer.

Vi sparar dina uppgifter så länge vi behöver det för att kunna slutföra det uppdrag du givit oss.

Vi lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter, telefonnummer eller e-postadresser till tredje part men samtlig information kan komma att lämnas ut till polis och åklagare om brottsmisstanke föreligger.

Du har rätt att, utan kostnad en gång per kalenderår, begära att få information om dina personuppgifter som behandlas av Interflora AB, samt när som helst begära rättning av felaktiga uppgifter. Du har rätt att få dina uppgifter raderade med hänsyn till pågående beställningar, betalningar och uppföljning.

Samtliga eller utvalda delar av denna data sparas i våra affärssystem hos Wikinggruppen (läs mer om deras arbete med GDPR här), hos Simply (läs mer om deras arbete med GDPR här) och hos Voyado (enbart e-postadress, ingen annan data) för Klarnas integritetspolicy kan ni läsa mer här. Interflora AB som driver Chokladogram har ingen egen server eller dator med era uppgifter.

Uppgifter om er mottagare sparas i Postnords affärssystem för hantering av er försändelse, läs mer om Postnords arbete med GDPR här).

Personuppgiftsansvarig för företagets behandling av dina personuppgifter är Interflora AB, 556184-8499, Box 808, 161 24 Bromma Sweden, 08-634 44 00, kundservice@interflora.se.

 

E-POSTADRESS

Din e-postadress kan komma att användas för avisering av leverans och annan kommunikation som rör din order. Du kommer även få vårt nyhetsbrev med nyheter och erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet via länk i nyhetsbrev eller genom att kontakta oss på kundservice@chokladogram.se  

Vi lämnar aldrig ut eller säljer e-postadresser vidare till tredje part.

 

SMS-UTSKICK

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans och annan kommunikation kopplad till din order. Interflora AB, som driver Chokladogram, lämnar aldrig ut eller säljer telefonnummer vidare till tredje part.

 

NYHETSBREV

Information från Chokladogram skickas enbart till de medlemmar som interagerat med oss på något sätt. Du kan även vara mottagare av vårt nyhetsbrev utan att vara kund. Vi köper inga adresser. Samtliga adresser vi har kommer från vårt affärssystem eller i samband med tävlingar vi arrangerar bland annat i samarbete med bloggar. Vill du inte längre få nyhetsbrev och information från oss kan du avregistrera detta via nyhetsbrevet eller genom att kontakta kundservice.

 

TILLFÄLLIGA COOKIES

I en del funktioner på våra webbplatser använder vi något som kallas "sessions-cookies", tillfälliga cookies, för att kunna sända rätt webbsidor till rätt person och för att temporärt spara data rörande beställning, valt språk etc. Det betyder att vår server sänder en så kallad "sessions-cookie" med ett unikt id-nummer till din dator varje gång du besöker vår webbplats. En sessions-cookie (tillfällig cookie) sparas inte av din dator utan upphör att existera i samband med att du stänger av din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för funktionaliteten på vår webbplats. Den ger oss ingen information om dig som användare och den kan inte heller förmedla några virus till din dator.

 

RESERVATIONER OCH FORCE MAJEURE

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, ändrade förutsättningar och ändrade priser och förbehåller vi oss rätten att korrigera felaktigheter utan att informera våra kunder, så länge det inte medför extra kostnader eller andra oegentligheter, i alla sådana fall kontaktar vi inblandade parter. Vi kan inte hållas ansvariga vid tidpunkter då de yttre parametrarna påverkar vår situation och möjlighet att utföra de tjänster vi erbjuder.

 

Dessa villkor uppdaterades: 2022-03-23

Produkter

Handla

Information