Frågor och svar, villkor och annat

God E-handel

Chokladogram ® garanterar god och trygg e-handel sedan 2004. Chokladogram® är originalet bland chokladbud.

Beställning

Hur beställer du?

1. Välj den choklad eller den present du vill skicka. Välj eventuellt till något extra, en plusprodukt.

2. Berätta för oss vem som är mottagare, namn, adress, mobilnummer. Skriv en hälsning till mottagaren.

3. Berätta vem du är och välj betalsätt. Du beställning slutförs när du betalar.

Leveransvillkor

LEVERANS
Ditt Chokladogram levereras av Postnord och som varubrev 1:a klass och leveranstiden varierar från 1-3 arbetsdagar. Vi kan inte garantera önskad leveransdag. Om du vill vara säker på att leveransen kommer fram i tid beställ minst tre dagar innan. Beställ senast kl. 14 på en vardag för att vi ska skicka ditt Chokladogram samma dag. Beställningar som görs på helgen skickas nästföljande helgfri vardag.

Om leveransen misslyckas, om försändelsen är skrymmande eller av annat skäl lokalt bedöms som icke-levererbar kommer ditt Chokladogram hamna på mottagarens lokala utlämningsställe och aviseras via sms eller brev. Avisering, Postnords arbetsbelastning och helgdagar kan påverka leveranstiden.
 

FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnaden omfattar hantering, plock och pack, emballagering och leveranskostnad. Inom Sverige är fraktkostnaden från 49 kronor.
 

LEVERANSSÄKERHET
Du som beställare har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta. Mobilnummer till mottagaren underlättar vid avisering.

Vid varubrev ansvarar Postnord för leverans och de kontaktar inte mottagaren vid felaktig information. De aviserar generellt 3 ggr innan Chokladogrammet returneras till oss. Produkter som kommer i retur anses vara otjänliga och kasseras. Ingen återbetalning sker.
 

ORDERBEKRÄFTELSE
I samband med din beställning skickas orderbekräftelse och kvitto till din angivna e-postadress. Du kommer även få tillgång till vårt nyhetsbrev och få erbjudanden och nyheter till din e-post.
 

PRODUKTGARANTI
I det fall vi av någon anledning skulle ha slut på den produkt kunden köpt kontaktar vi kunden och föreslår en likvärdig produkt ur vårt sortiment.
 

ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATION
Choklad är en färskvara och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.

Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning såsom felaktig eller ofullständig adress så sker ingen återbetalning. Produkter i retur anses otjänliga och kasseras.

Postnords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte Chokladogram kan påverka hanteras från fall till fall.

Vi strävar efter att alla ska vara nöjda med vår tjänst och hänvisar samtliga reklamationer till vår kundtjänst för personlig hantering av varje enskilt ärende: kundservice@chokladogram.se


BETALNING OCH VILLKOR

ÅLDERSGRÄNS
Är du under 18 år är det ditt ansvar att skaffa målsmans tillåtelse att bruka vår tjänst. Fakturering är inte möjligt för individer under 18 år.
 

FÖRETAGSBESTÄLLNINGAR
Företag som önskar lägga beställningar hänvisas till vår kundservice på: kundservice@chokladogram.se  Som företagspartner kan ni vid större volymer kontakta oss vid önskan om samlingsfakturering. Vi kan även skräddarsy kort till er leverans, samarbeta över hela året och ta ansvar för julklappar, påskgodis, gratulationer vid födelsedagar osv.
 

BETALNINGSALTERNATIV

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av Interflora AB som driver Chokladogram. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till Interflora ABs kundtjänst som driver chokladogram.se.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter.

•    Betalningstid - alltid 14 dagar

•    Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

•    Ladda ner dina fakturor från klarna.se

•    Möjlighet till delbetalning

Klarnas fakturavillkor hittar du här.

- Klarna Delbetalningskonto
Med Klarna delbetalningskonto bestämmer du själv hur mycket du vill betala varje månad, och du kan när som helst kan betala in hela skulden för att avsluta delbetalningen.

Kontofakturan skickas den 10:e varje månad via mejl eller post, beroende på hur du önskar, och syns även när du loggar in hos Klarna.

Klarnas Delbetalningskonto-villkor hittar du här.


YTTERLIGARE KREDITPRÖVNING
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ytterligare kreditprövningar och riskanalyser innan en beställning behandlas. Detta kan innebära att vi makulerar en order eller kräver förskottsbetalning, vi kommer omedelbart kontakta er vid sådant tillfälle för att lösa situationen på bästa sätt för er och vår trygghet.


INTEGRITETSPOLICY GDPR
För att handla hos Interflora AB, som driver Chokladogram, måste du som kund ange namn, adress, e-postadress, mobilnummer (företagskunder anger även organisationsnummer och fakturainformation). Interflora AB behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR.

Syftet med att behandlingen personuppgifterna är att kunna slutföra det uppdrag du som kund ger oss. Som kund godkänner du att Interflora AB lagrar och analyserar dina personuppgifter, dina köp och dina interaktioner med Interflora AB. Uppgifterna används för identifikation, administration och för kommunikation med dig som kund, som exempelvis kundanpassade erbjudanden. Uppgifterna används också för kundanalyser, marknadsföring, statistik och affärsutveckling. Vid beställningar lagras även IP-nummer.

Vi sparar dina uppgifter så länge vi behöver det för att kunna slutföra det uppdrag du givit oss.

Vi lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter eller e-postadresser till tredje part men samtlig information kan komma att lämnas ut till polis och åklagare om brottsmisstanke föreligger.

Du har rätt att, utan kostnad en gång per kalenderår, begära att få information om dina personuppgifter som behandlas av Interflora AB, samt när som helst begära rättning av felaktiga uppgifter. Du har rätt att få dina uppgifter raderade med hänsyn till pågående beställningar, betalningar och uppföljning.

Samtliga eller utvalda delar av denna data sparas i våra affärssystem hos Wikinggruppen (läs mer om deras arbete med GDPR här), hos Simply (läs mer om deras arbete med GDPR här)och hos Spready (enbart e-postadress, ingen annan data). Interflora AB som driver Chokladogram har ingen egen server eller dator med era uppgifter.

Uppgifter om er mottagare sparas i Postnords affärssystem för hantering av er försändelse, läs mer om Postnords arbete med GDPR här).

Personuppgiftsansvarig för företagets behandling av dina personuppgifter är Interflora AB, 556184-8499, Box 808, 161 24 Bromma Sweden, 08-634 44 00, kundservice@interflora.se.
 

E-POSTADRESS
Din e-postadress kan komma att användas för avisering av leverans och annan kommunikation som rör din order. Du kommer även få vårt nyhetsbrev med nyheter och erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet via länk i brev eller genom att kontakta oss på kundservice@chokladogram.se  

Vi lämnar aldrig ut eller säljer e-postadresser vidare till tredje part.
 

SMS-UTSKICK
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans och annan kommunikation kopplad till din order. Interflora AB, som driver Chokladogram, lämnar aldrig ut eller säljer e-postadresser vidare till tredje part.
 

NYHETSBREV
Information från Interflora AB, som driver Chokladogram, skickas enbart till de medlemmar som interagerat med oss på något sätt. Du kan även vara mottagare av vårt nyhetsbrev utan att vara kund. Vi köper inga adresser. Samtliga adresser vi har kommer från vårt affärssystem eller i samband med tävlingar vi arrangerar bland annat i samarbete med bloggar. Vill du inte längre få nyhetsbrev och information från kan du avboka detta via nyhetsbrevet eller genom att kontakta kundtjänst.
 

KUNDTJÄNST
Vi strävar efter att besvara alla mail samma dag med undantag av helger. Ange gärna ditt ordernummer i ämnesraden för att påskynda ärendet.
Kontakta oss på kundservice@chokladogram.se
 

ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Vi förbehåller oss rätten att vid varje tillfälle avbryta en beställning, makulera order och kreditera köp om vi misstänker oegentligheter. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.
 

TILLFÄLLIGA COOKIES
I en del funktioner på våra webbplatser använder vi något som kallas "sessions-cookies", tillfälliga cookies, för att kunna sända rätt webbsidor till rätt person och för att temporärt spara data rörande beställning, valt språk etc. Det betyder att vår server sänder en så kallad "sessions-cookie" med ett unikt id-nummer till din dator varje gång du besöker vår webbplats. En sessions-cookie (tillfällig cookie) sparas inte av din dator utan upphör att existera i samband med att du stänger av din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för funktionaliteten på vår webbplats. Den ger oss ingen information om dig som användare och den kan inte heller förmedla några virus till din dator.
 

RESERVATIONER OCH FORCE MAJEUR
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, ändrade förutsättningar och ändrade priser och förbehåller oss rätten att korrigera felaktigheter utan att informera våra kunder så länge det inte medför extra kostnader eller andra oegentligheter, i alla sådana fall kontaktar vi inblandade parter. Chokladogram kan inte hållas ansvarig vid tidpunkter då de yttre parametrarna påverka vår situation och möjlighet att utföra de tjänster vi erbjuder.

     

    Produkter

    Handla

    Information